برندهای لوازم خانگی

لوازم خانگی سامسونگ

لوازم خانگی سامسونگ

لوازم خانگی سامسونگ : سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و چند ملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است مانند سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ و سامسونگ سی اند تی.این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند.
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان شرکتی بازرگانی تأسیس شد.این گروه در طول ۳ دهه نخست در زمینه های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌ فروشی فعالیت خود را گسترش داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰به عرصه الکترونیک وارد شد و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز وارد صنایع کشتی‌ سازی شد.
بعد از درگذشت لی بیونگ-چول در سال ۱۹۸۷ سامسونگ به چهار گروه مستقل ، گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد. دفتر مرکزی سامسونگ در شهر سامسونگ در سئول قرار دارد سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.
از دهه ۱۹۹۰ سامسونگ فعالیت‌های خود را جهانی کرد که تمرکز اصلی خود را بر صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیم‌رساناها گذاشتند.

تاریخچه لوازم خانگی سامسونگ
گروه سامسونگ در ابتدا به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد و اکثر حجم کاری خود را بر صادرات ماهی، میوه و سبزی به چین قرار داد. در یک دهه، با رشدی بسیار سریع، سامسونگ به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیک به عنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ بوجود آمد. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی‌سازی، راه صنعتی شدن را در پیش گرفت.

لوازم خانگی سامسونگ

در ۱۹۷۳ دومین برنامه ۵ ساله مدیریت این شرکت اعلام و هدف اصلی این گروه “گذار از مرحله تولید و تجارت مواد اولیه به ساخت محصول نهایی”، اعلام شد. در دهه ۱۹۷۰ شرکت سامسونگ آنچنان توسعه پیدا کرد، که شرکت‌های صنایع سنگین، پتروشیمی، کشتی‌سازی و ابزارهای دقیق سامسونگ یکی پس از دیگری تأسیس گردید و اولین صادرات صنایع الکترونیک این گروه نیز از سوی سامسونگ الکترونیک صورت گرفت. محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانستند به بازارهای جهانی راه یابد.
در سال ۱۹۸۷ با درگذشت لی بیونگ-چول، پسر او لی کان-هی مدیریت گروه را برعهده گرفت. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم گروه سامسونگ را در شرکت به راه انداخت. این برنامه شامل “تجدید ساختار کسب‌وکار قدیمی” و “تبدیل شرکت به یکی از ۵ شرکت برتر الکترونیک و شرکتی در کلاس جهانی” بود.
اوایل دهه ۱۹۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ نامید. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ شد. در این بازه زمانی، ۱۷ محصول مختلف نظیر نیم‌رسانا، نمایشگرهای رایانه و … در بازار جهانی تولید شد و در برخی از آن‌ها مانند نمایشگرهای ال‌سی‌دی به مقام اول جهانی دست یافت. هم‌زمان، علاوه بر جهت‌گیری به سمت بکارگیری شش سیگما و تولید محصول کیفی، کیفیت کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفت. از ابتدای قرن 21، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد. به گونه‌ای که به سرعت در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات محصولات متنوعی عرضه می‌شوند.

از وسایل و لوازم خانگی سامسونگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
یخچال سامسونگ

کولر گازی سامسونگ

سینمای سامسونگ

تلویزیون سامسونگ

جاروبرقی سامسونگ

مایکروویو سامسونگ

فر برقی و اجاق گاز سامسونگ

هود آشپزخانه سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ

و….

این مطالب را هم ببینید : لوازم خانگی آی سن– لوازم خانگی اسنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *